הדפסה על חולצות שיטות הדפסה, התקדמות התחום, יתרונות וחסרונות, ובמה כדאי לי לבחור?

ראשית ההדפסה על חולצות החלה בסוף המאה ה18 של המאה ה20 עם הופעת הדפוס משי. דפוס משי השיטה העתיקה ביותר להדפסה על חולצות נשארה השיטה המסחרית הפופולרית ביותר. רבים נוטים לטעות ולבקש להדפיס גלופה על החולצה שעליה הם רוצים להדפיס כאשר הם מתכוונים לקובץ הגרפיקה שהם מוסרים להדפסה, אך גלופה אינה קובץ דיגיטלי כלל וכלל. גלופה הינה מושג המתייחס לרשת פוליאסטר בעבר רשת משי ומכאן השם דפוס משי המתוחה על מסגרת עץ או מתכת ואשר עליה נמרח חומר בשם אמולסיה, האמולסיה בעצם מאפשרת ליצור שבלונה שכאשר מעבירים עליה מברשת היא מאפשרת רק לחלקים הנבחרים לצבוע על שטח החולצה. דפוס המשי היא שיטת ההדפסה הזולה ביותר ואף מתאימה להרבה מאוד מוצרים ולא רק חולצות, החסרון של שיטה זו בהדפסה על חולצות היא שאינה שומרת על איכות אורך זמן, ולעיתים הצבע מתבקע לאחר שימוש ומספר רב של כביסות.

התפתחות תחום ההדפסה על חולצות ופתרונות אלטרנטיביים לדפוס משי

התפתחות ופתיחת חנויות מסחריות להדפסת חולצות במגוון שיטות הדפסה דרשו שיטות הדפסה חדשות, ועל כן הומצאה שיטת ההדפסה הדיגיטלית, הדפסה דיגיטלית היא שיטת הדפסה בה מודפס דף במדפסת מיוחדת עם צבע מיוחד ודף מיוחד בצבעי סובלימציה, סובלימציה הינה מושג אשר מתייחס לשיטת ההדפסה על מוצרים, הדפסה דיגיטלית אכן נתנה מענה להדפסה מהירה על חולצות וגם כל שנידרש הוא מדפסת, דפים ומכבש חום בניגוד לדפוס משי הדורש ציוד בגודל חדר על מנת להפיק חולצה. אך ההדפסה הדיגיטלית אפשרית רק על בדים לבנים, מכיוון ועל צבע כהה הדיו אינו נקלט לסיבי הכותנה.

הדפסה על חולצות ובדים כהים

כישלון התפתחות ההדפסה הדיגיטלית להדפסה על בדים כהים יצר צורך לפתרון נוסף להדפסה על בדים כהים, ואז הומצאו גלילי הויניל, בעולם הם זכו לשם, פלקס ופלוק, פלקס ופלוק הם גלילים העשויים מחומר הקרוי ויניל, פלקס הינו ויניל חלק ומבריק, ופלוק הינו ויניל קטיפתי כאשר נוגעים בו יש תחושה שנוגעים בתולעת משי, שיטות ההדפסה האלו מבוצעות על ידי חיתוך גלילים של ויניל בפלוטר מכונת חיתוך קילוף החתיכות המיותרות מהגליל והדבקת התוצאה לבגד. יתרונות: עמידות בכביסה לאורך שנים, חומר מאוד איכותי, מראה יוקרתי מאוד. חסרונות: ניתן לחתוך במכונת החיתוך רק צורות וקטוריות ולא תמונות! עדיין שיטות ההדפסה לוקות בחסר ונראה כי לתחום יש הרבה לאן להתקדם, הומצאו שיטות נוספות כגון הדפסה דיגיטלית ע״י מכונת הדפסה בשם רולנד המאפשרת להדפיס תמונות על מדבקה הנדבקת לבגדים בצבע כהה, או הדפסה בשיטת כרומה הדפסה המתאימה לכותנה לבנה ואף עמידה לאורך זמן בכביסה.

הדפסת חולצות במגוון

אנו במגוון כפר סבא מתקדמים ותמיד מתחדשים עם הדפסת חולצות במגוון שיטות הדפסה הכי עדכניות בשוק, אנו נותנים את האפשרות להדפיס בכל שיטות ההדפסה הקיימות בשוק ההדפסות, הדפסה על חולצות היא המומחיות שלנו ואנו נידע לכוון אותך- הלקוח לשיטת ההדפסה המתאימה לך ביותר, תמיד תדע שיש לך על מי לסמוך.

לתמונות על שיטות ההדפסה על חולצות ופירוט נוסף לחץ כאן

 

כיצד תרצה לעצב את המוצר שלך

העלה עיצוב מוכן משלך

  • - שלח לנו את העיצוב שלך ואנו נדפיס אותו
  • - הוסף את העיצוב ולאחר מכן הוסף המוצר לסל הקניות

עצב בעצמך בתוכנת העיצוב שלנו

  • - מבחר של פונטים ואיורים
  • - עצב לפי טעמך האישי
דילוג לתוכן